ART

Minden, ami művészet.

Friss topikok

2021 Matisse - A FÉNY. A SZÍN. A FORMA/POMPA, vagyis HARMÓNIA

2021.01.02. 14:44 :: S.CH

1869|Le Cateu-Cambrésis.  1887|Jogi tanulmányok. 1890|Egy festődoboz.  1905|Luxe, Calme et Volupté. 1909| Shchukin  megrendelések. 1916|Az első tél Nizzában.

"a tökéletességre és harmóniára törekvés, játékos derű és könnyedség"

A nizzai ház - a déli napfény mindent fehérítő ereje. A falak sárgák, vörösek. A pineák édes illata, a kabócák zenéje.

Moszkva. SaintPetersburg. Serge Ivanovich Shchukin megrendeléseire elkészül a Znamensky utcai palotába a Tánc és a Zene. Vajon milyen alázatos küzdelem lehetett a kudarcait hordozó textilgyáros megrendeléseihez igazodni - átfesteni az arab kávézó díszes szőnyegét, tudomást sem venni a zene figuráinak belefestéséről. 

A valódi történet 1890-ben kezdődik, egy ajándékba kapott festődobozzal. 1899 körül elkészül a Gyümölcs és kávéscsésze, 1901-ben a Luxembourg kert fauve-színeivel. 1910-től egyre hangsúlyosabbá válnak az anyagok, a terítő, függöny, dús drapériák, tapéták. 1908-ban elkészül a Vörös szoba (Harmónia vörösben). Collioure játékos fényei, pasztellsárga, narancs, kadmium vörös, lime-zöld, türkiz és égkék, proszkék, rózsaszín, mályva és fehér. 1910-ben elkészül a Zene és a Tánc. A csak ritkán (a vasárnaponként megnyitott moszkvai palotában) és csak kevesek által látható kép kellő botrányt aratott. A mester nehezen vált meg a képektől. Nézzük meg az 1909-ben a Gyümölcs, virágok és a Tánc című képet, a sárga terítőn citrom, a kék vázában napvirágok, az asztal sarkánál a festőállványon a Tánc öt figurája- rózsaszín testszínben narancs helyett, türkiz réten a méregzöld helyett, az ég kékje itt lila. A Zene előtt állva a három éneklő hang elnyomja a hegedű akkordjait, a síp hangját. 

(A képek legendáját pedig csak nekünk mesélik el...)

"művészetről álmodom, olyan művészetről, amely minden ... embernek - enyhet ad, megnyugtatja a lelkét, mint ahogy egy karosszékben kipihenhetjük a fizikai fáradalmakat."

1 komment

Hermitage - Modern | Interjú Dimitry Ozerkovval

2020.11.11. 14:14 :: S.CH

Dimitry Ozerkov az Hermitage Modern vezető kurátora - az ArtnetNews október végén megjelent cikkének főbb gondolatai

A kortárs kurátok szakmai felelősségéről

"A kortárs művészetnek mindent át kell ölelnie, mindent tudni kell ahhoz, hogy hidat teremthessen különböző korszakok és stílusok között"

A kortárs projectek finanszírozásáról

"Bármely fontos (kortárs) project támogatással jön létre, ha találunk rá pénzt, akkor megvalósul. Ez egy megfelelő egyensúly. "

A kortárs kiállításokról

"Ha egy gyerek eljön a múzeumba és lát valamit, ami megváltoztatja az életét, akkor már ezért érdemes volt (a kiállítást létrehozni)"

 

Korábbi kiállítások:

2009 Charles Saatchi - NewsSpeak (élvonalbeli brit művészek bemutatása)

2015 Jan Fabre és a flamand mesterek párbeszéde

 

Orosz művészek:

Ivan PLUSCH

Andrey KUZKIN

Aslan GAISUMOV

Szólj hozzá!

Címkék: Hermitage KORTÁRS

ELIASSON - és az immersive art

2020.01.26. 09:44 :: S.CH

Anne-Laure Murier cikke alapján (Masons Cote Ouest / N145 - Dec 2019)

kulcsszavak Olafur Eliasson művészetéről:

Háromdimenziós formák.

Immersive installációk. 

Az illúzió mestere.

A nézőt hipnotizálja. 

" Pour moi, tot dans ma vie, les paysages d'Islande ont étét un fantastique laboratoire pour développer des idées artistiques et exercer ma perception...."

Fény. 

Geometrikus formák. 

Egyéni és társadalmi felelősség. img_3758_1.JPG

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: immersive art OLAFUR ELIASSON

2020 EXHIBITIONS / MOSCOW & SAINTPETERSBURG

2020.01.26. 09:44 :: S.CH

28 jan - 25 mar | DALI - Manege, Moscow

17 apr - 16 aug | FABERGÉ -  Kreml, Moscow

9 jun - 13 sept | Pistoletto - MOMA, Moscow

12 jun - 18 oct | II. Triennale - Garage, Moscow

13 jul - 13 sept | VII Young Artist Biennale 

7 dec - | RAFFAELLO - Hermitage, SaintPetersburg

Szólj hozzá!

Az elmúlt évtized leghatásosabb kiállításai...

2020.01.26. 09:44 :: S.CH

Az ARTnet News 2019. év végi cikke szerint a 2010-2019 közötti időszaki legnagyobb hatással bíró kiállításai:

Marina Abramovic, 2010  - The Artists is Present

Ghana Freedom 2019, 58th Venice Biennale curated by Nana Oforiatta

All the worlds futures 2015, 56 th Venice Biennale curated by Okuwei Enwezor

Alexander McQueen 2011, Savage Beuty, MET 2011 /fashion& immersive art/

New Museum Triennial: Songs of Sabotage, 2018, Manuel Solano

Howardena Pindell, 2018, What Remains to Be Seen

Hilma Klint, 2019 Paintings for the Future, Guggenheim Museum

 

Szólj hozzá!

Címkék: immersive art

ÚJ ÉV - ÚJ MÚZEUMOK ! 2020

2020.01.11. 11:30 :: S.CH

2020-ban nyíló új múzeumok:

 

X MUSEUM | BEIJING - 2020 márciustól

HUMBOLDT FORUM | BERLIN - 2020 szeptembertől

BOURSE DE COMMERCE (PINAULT ART COLLECTION) | PARIS - 2020 júniustól

ALBERTINA MODERN | WIEN - 2020 márciustól

MUNCH MUSEUM | OSLO - 2020 tavasztól

Szólj hozzá!

Egy nap alatt a Föld körül

2019.06.29. 14:32 :: S.CH

Bécsben, a Welt Museum Wien jóvoltából Mexikótól Japánig utazhatunk, zenével, színekkel, hangulatokkal...

tipp! Jahreskarte 

Szólj hozzá!

Scsukin gyûjtemény - Moszkvában

2019.06.21. 12:54 :: S.CH

subjective: nehany eve az akkori Puskhin igazgato felvetette, hogy ujra egyesiteni kellene a  Scsukin gyujtemeny darabjait... akkor felhaborodast keltett a javaslat. 

2019. Junius 19-en megnyilt a Puskhin Muzeumban, Moszkvaban a Scsukin gyujtemeny "eletutjat" bemutato kiallitas. Ugyanakkor - szinte ezzel egyidoben- az Hermitage ad otthont junius 21-tol a Morozov ( Mihail es Ivan) testverek gyujtemenyenek.

Petervaron Monet, Renoir, Cezanne, Matisse es Picasso lathato - tobbek kozott.

 

objective: Janna Vasilieva cikke alapjan, interju Maria Loshak-kal / Puskhin Muzeum igazgatoja/

 

' 2016-ban egesz Parizs megtanulta helyesen ( scsa) kiejteni  Scsukin nevet - az uj muveszet remekmuvei, sergey scsukin gyujtemenye kiallitas utan. A moszkvai kiallitas, a parizsi kiallitas uj verzioja?

ez egy teljesen mas verzio.

azt a kiallitast tobb mint egy millio latogato kereste fel

Pontosan egymillio ketszazotvenezer. Az ujsagirok ezt kerdezgetik tolem, hogy hany latogatot varunk... nos, mi a sajat nezoinket varjuk.a puskhin muzeumnak megvan a sajat latogatokore, ha lesznek uj latogatok akkor boldogok,leszunk. Az, hogy a parizsi kiallitas ennyi latogatot vonzott, teljesen ertheto. A franciak megertettek, hogy az uj francia muveszet ( impresszionizmus, posztimpresszionizmus) ikonikus muvei oroszorszagban vannak.... most egy uj regenyt szeretnenk irni.

mirol?

a fo motivuma ennek a regenynek - a gyujtemeny biografiaja. Nem Scsukin eletrajza, hanem a gyujtemenye. Ezt a tortenetet a Scsukin csalad tortenetenek  megismertetesevel szeretnenk bemutatni. Ebben a caladba, negy testver volt gyujto....mind a gyujtemeny,  mind a csalad tortenete nehez tortenet. Dramatikus....Dimitriy regi europai mesterek gyujtoje volt..'

 

objective: a most lathato Morozov anyag 2020 oktobertol a Puskhin muzeumban lesz lathato, ot honapon keresztul. Mindezt a Vuitton Alapitvanynak koszonhetoen. 

 

 

 

Szólj hozzá!

Szentpétervár

2019.05.11. 15:36 :: S.CH

Kulturális élet:

www.szpetervar.blogspot.com

panno:

www.fontankapart.blogspot.com

Amit feltétlenül ki kell próbálni, meg kell nézni, meg kell kóstolni, amit látni kell...

www.catherineburg.blogspot.com

Szólj hozzá!

Ötök

2019.03.29. 10:19 :: S.CH

no nem a zeneszerzôk...

Olga Sviblova ( muranoi uveggyongyeivel), Pietrowski ( elmaradhatatlan saljaval), Maria Loshak (bordszekijeben), Anton Belov ( mosolyaval), Pavel ( eleganciaja). 

mmam, hermitage, puskhin, garage, manege

Szólj hozzá!

Immersive art/ élmények a múzeumban

2019.03.29. 10:19 :: S.CH

És Szubjektíven:

Valódi balett-elôadás Degas vetített balett-terem díszlete elôtt, Csajkovszkij zenéjére

Art Biennálé, ahol be lehet lépni a mûalkotásba

hybrid art, ahol a nézô mozgására változik a mû

Art Experiment sorozat, scannelsz, alkotsz, részese vagy egy épp akkor születô mûnek

kortárs japán mozgó, hangzó pötty- orgiában lépkedsz

Mi ez?

Immersive art - technológia támogatásával nyújtott háromdimenziós esztétikai élmény, ( elôzménye a hatvanas években:Yayoi Kusama és Allan Kaprow. ) "elégedetlenül azzal a hatással , amit a festészet a többi érzékeinkre gyakorol, nemcsak a látás sajátos lehetôségeit fogjuk igénybe venni, hanem a hangot, a mozgást, a személyeket, az illatokat, a tapintást is..." (AK). /az immersive art-  élmény és több érzékszervre ható tapasztalat/

VR - virtuális, teremtett valóság

AR - kiterjesztett valóság

Customer experience - ügyfél élmény

Experience economy - élmény(vezérelte) gazdaság, a javak helyét felváltotta a szolgáltatás, s napjainkban a szolgáltatásokat az élmény elsôdlegessége

&&&&&&&

Objektíven (artnet news. cikk alapján)

Miközben a marketingben bûvszó lett az " élmény", mintha a múzeumok is beleszerettek volna. Az új varázsszó: AZ ÉLMÉNY. 

A történet elôzménye, hogy a hagyományos boltok, üzletek - abból a célból, hogy felvehessék a versenyt az online shopokkal- egyre több attrakciót kínáltak a fiatal, innovatív vásárlóknak. 

És a múzeumok követték ezt a tendenciát, az élmény gazdaság részévé váltak. Nézzük csak a példákat: Qatar National Museum- 1,5 km-en keresztül kínál új immersive mûvészeten alapuló élményeket. Parizsban az Atelier des Lumières multi- szenzor tapasztalatokat ígér. A jól ismert teamLab, Klimt és Schiele digitális installációkba csábít, 55 ezer nmen.

" Kétségkívül felemelô pillanat" - mondja Diane Jean- Mary,LAplaca Cohen vezetôje, amikor az élmény- gazdaság jelenidejûségérôl beszél, megemlítve, hogy a digitalizáció megjelenése az élet minden területén azt eredményezte, hogy az emberek kiéheztek a személyes, közvetlen emberi kapcsolatra egymással és a körülöttünk lévô világgal.

És mindez- a múzeum és a marketing szakma "keresztezôdése" hogyan hat a kultúrára? A Culture Track kutatása szerint az emberek kevésbé lojálisak - hozzáteszem jelenleg- kulturális intézményekhez,  mint a kedvenc éttermükhöz, bárjukhoz, vagy épp bavásárlóközpontukhoz. 

Milyen lesz/ legyen a jövô múzeuma?

Ma a márkák az élményekre költik a marketing budget jelentôs részét ( végre! Hol vannak már az unalmas reklámfilmekre kidobott pénzek? Mekkora lehetôség ez, felismerve a tapasztalaton alapuló élmények erejét a múzeumok és cégek együttmûködésében!) /például a Reebook sportmárka  a 29Rooms együttmûködése/

2003-ban Olafur Elliason a Tate Modern Turbine Hall-jában valósította meg a WEATHER PROJECT-et, a monumentális mesterséges nap, szél, a tükör mennyezet kialakításával. 2019 júliustól IN REAL LIFE nyílik a következô lenyûgözô immersive installáció ( például szivárvány alatti sétát ígérve)

Adrian Ellis - múzeumi tanácsadó- szerint az incorporating technology új utat nyit a látogatónak a múzeummal való elkötelezôdéshez, de ezek a technológia által kínált lehetôségek- gyakran a mûvész eredeti szándéka ellenére lehetnek.

A Tate , Modigliani 1919-es stúdióját rekonstruálta, olyan autentikus részletekkel mint eldobott sardiniás doboz és cigaretta csikkek. Vagy San Franciscoban Magritte kiállításon Magritte világának "hat kibôvített valóságát" alkották meg. A Dali Museum, Floridában az excentrikus mûvész  életmûvét kiterjesztett valóságát (AI) eszközeivel mutatta be.

A múzeumi látogató általános benyomásának, élményének része, az építészeti látvány( gondoljunk csak a nagy magánmúzeumok által terveztetett kortárs építészeti" templomokra" - csak  kettôt említve, Baselt és Bilbaot -, ) de éppúgy a kávézóban  a kávé minôsége, a kínált falatkák látványa, vagy épp a közosségi terek kialakítása. A Tate Modern például Eliasson mûtermét rendezi be a Terrace Bar-ban.

Cristopher Knight azonban felhívja a figyelmet arra a veszélyre, hogy a múzeumoknak mindig van egy általános érdeklôdésû közönsége, és egy dedikált mûvészeti magja ( a szenvedélyes mûvészet rajongótól a szakemberig) - s arra kell figyelni, hogy ezek a marketing generálta változások ne veszélyeztessék a közönség-mag elvesztését.

A Serpentine Gallery mûvészeti igazgatója, Hans Ulrich Obris szerint a mûvészeti intézmény ösztönözheti az élmény-mûvészet létrejöttét, a mûvésszel szorosan együttmûködve. Például VR viruális valóság dimenziójának kialakítását támogatta Christo, Hadid, Marina Abramovic munkáihoz. Obris szerint nemcsak használni kell ezeket a technológiákat, hanem feltárni a benne rejlô poétikus és interkulturális lehetôségeket is. A legfontosabb, a mértékletesség. Mindig kell lennie egy fast lane és egy slow lane, egy zajos és egy csendes zónának, és arra érdemes törekedni hogy a sokszínûség csökkenésével ne teremtsünk monokultúrát, egyed uralkodó irányzatot a szervezeten belül. 

Diane Jean Mary (Culture Track) szerint az örökölt kulturális szervezetek ha a közönség növelését szeretnék ,akkor adaptálni és alkalmazkodni kell az igényeikhez. A szervezetek képesek arra, hogy autentikusan megértsék a küldetésüket és az alap céljuk elhagyása nélkül megvalósítsák azt, akkor ezzel minden szereplô nyer.

&&&&&&&&&&

Szubjektíven: a technológia és a mûvészet új frigyébôl remek dolgok születnek. Csak néha gondolok Besson filmjére, (Valerian)hogy hol van az a pillanat amikor elfeledhetjük a teremtett és valós világ határát és határ átlépéseit. Vajon elveszíthetô- e az az érzékenység, hogy még megkülönböztessük a valódi illatokat az élménycéllal manipulált illatoktól, a hangokat, a mesterségesen keltett zajoktól, a valós világot az ember által teremtett virtuális világtól.

igen, talán nemcsak világok alkotásáról van szó! Legyen inkább játék! A Homo ludens játéka...

Szólj hozzá!

Címkék: immersive art art experiment

Kulturális beágyazottság... azaz involválva /StPetersburg

2019.03.29. 10:19 :: S.CH

Szólj hozzá!

AES+F

2019.03.29. 10:19 :: S.CH

Szólj hozzá!

Kiállítások-Hermitage 2019 & Puskhin Museum 2019

2019.01.02. 18:11 :: S.CH

FRANCESCO MELZI

JACOB JORAENS

ROBERTO MATTA

PAOLO UCCELLO

STROGANOFF COLLECTION

MOROZOV COLLECTION

SHCHUKIN COLLECTION

GIOVANNI PIETRO CAMPANA

*****

ARTEMISIA GENTILESCHI

LONDON SCHOOL

GAINSBOROUGH

TURNER

LOUIS VUITTON COLLECTION 

Szólj hozzá!

Címkék: kiállítás

Kiállítások 2019-ben

2019.01.02. 18:00 :: S.CH

BILL VIOLA/ ROYAL ACADEMY. 29 jan-31 mar

THE YOUNG PICASSO/ FONDATION BEYELER. 3 feb-26may

REMBRANDT/ RIJKMUSEUM. 15 feb-10 jun

HOCKNEY-VAN GOGH/VAN GOGH MUSEUM. 1 mar-26may

PICASSO/MUSEUM BARBERINI. 9 mar-16 jun

ROTHKO/KUNSTHISTORISHES MUSEUM.12 mar-30 jan

BLACK MODELS, FROM GERICAULT TO MATISSE/ MUSEUM D'ORSAY.26 mar-21jul

VAN GOGH AND BRITAIN/TATE.27 mar-11aug

MARIA LASSNIG/STEDELIJK MUSEUM. 6apr-13aug

PREHISTORY/CENTRE POMPIDOU. 8 may-16 sept

LEE KRASNER/BARBICAN.30 may-1sept

DORA MAAR/CENTRE POMPIDOU.5 jun-29jul

AI/BARBICAN.16may-26aug

KEITH HARING/TATE LIVERPOOL.14 jun-10nov

VELASQUEZ,REMBRANDT,VERMER/PRADO.25 jun-29 sept

OLAFUR ELIASSON/TATE MODERN.11 jul-5jan

GAUGUIN/NATIONAL GALLERY. 17 oct-26jan

LARIANA FONTANA/PRADO.22oct-2feb

LEONARDO/LOUVRE.24oct-24feb

Szólj hozzá!

2016

2017.12.31. 08:37 :: S.CH

Good bye , Spb

Szólj hozzá!

Budapest 2017 MOST

2017.10.18. 16:08 :: S.CH

BARABÁS ZSÓFI BUDAPEST

https://m.youtube.com/watch?v=wbdYCqBxf4E

 

Szólj hozzá!

ART MARKET BUDAPEST 2017

2017.10.12. 16:46 :: S.CH

HKG / acb / Batykó Róbert

Ari Kupsus / Adorján Attila

Vintage / Maurer Dóra

MART / David Lunney

kisterem /Basia Górksa

HKG / Halla Tibor

inda/ Schweger Zsófia

várfok/ Keserü Károly

 

Szólj hozzá!

VASARELY újranyitás!

2017.08.09. 10:20 :: S.CH

img_7489.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: MUSEUM

Arany és hó /

2017.02.21. 20:06 :: S.CH

img_6840.JPG

Szólj hozzá!

Roof Festival / Bartók

2017.02.21. 20:06 :: S.CH

img_6914.JPG

Szólj hozzá!

My Hermitage

2016.12.18. 20:06 :: S.CH

img_6503.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: SPB Hermitage MUSEUM

JAN FABRE

2016.12.03. 22:03 :: S.CH

 

Dmitriy  Ozerkov Fabre- ról, a lepkékröl, az akcionizmusról és Lutherröl...

( 2016. November 8/ art newspaper alapján)

Nyar. A nyaralas es az utazas ideje, nem konnyu interjut egyeztetni, hacsak nem egy repteri varoban...interju Dmitriy Ozerkovval, az Hermitage modern osztalyanak vezetojevel, strategiarol, kiallitasi tevekenysegrol, a legfrissebb hirekrol...

 

-oktoberben nyilik a belga muvesz Jan Fabre kiallitasa. Ez ugyanaz a kiallitas, ami a Louvre-ban kerult megrendezesre2006-ban, vagy uj?

-ez egy specialis , dedikalt project, ami az Hermitage reszere keszult. A parizsi kiallitas utan hataroztuk el, Fabre meghivasat, es kezdtuk el keresni a kapcsolodasi pontokat. Tiz ev kellett, hogy mindez osszealljon.

-a kiallitas cime, <  A KÉTSÉGBEESÉS LOVAGJA. A SZÉPSÉG HARCOSA > mit rejt a cim?

img_6456.JPG

- Jan Fabre, mint ismert sokarcu muvesz, festo, szobrasz, dramaturg, rendezo. Itt a lovagi kulturabol villant fel, olyan alkotasokat, amelyek illenek a muzeumba...

- ugy tunik, hogy Jan Fabre jart mar itt, es setalt a palota termeiben..

- valoban, keszult egy performance, amit videora rogzitett. Lathato lesz termeszetesen a kiallitason.

-egyebkent miert epp Jan Fabre-t mutatja be az Hermitage?

- - modern muveszeti osztaly torekvese, hogy nyugati nagy neveket mutasson be egyeni, szolo kiallitas kereteben es fiatal muveszeket csoportos kiallitason. Fabre az egyik a kortars nagy nevek kozul, ezert valasztottuk ot.( mint ahogy korabban Tony Cragg- et.) az a cel, hogy azt a sajatos optikat megmutassuk, ahogy a muvesz szemlel minket.

- a kiallitas az Hermitage Modernben lesz?

- nemcsak. A Teli Palotaban es az Hermitage Modernben. A ket helyszin nem veletlenszeru. Jan Fabre leszarmazottja a hires rovartudosnak, a flamand muveszetbol eredezteti magat, az antwerpeni iskola folytatojakent tekint magara.ezert is fontos szamara a jelenlet az Hermitage foepuleteben, ahol parbeszedet folytat a flamand muveszet regi mestereivel.ugyanakkor a kortars muveszettel is beszelget, Kabakovval folytatott diskurzusa az Hermitage Modern Kabakov vagonjat bemutato terben hallhato, lathato.

Szólj hozzá!

Címkék: SPB Jan Fabre MUSEUM

Kandinsky 150

2016.12.03. 19:50 :: S.CH

nehany honapja az Hermitageban csupan nehany hetig lathato Kandinsky Kompoziciok kiallitasa kapcsan A. Tolstova azt róta fel, hogy mig az ukran szarmazasu Malevicset sokkal inkabb orosznak erzi a muveszeti elet, addig Kandinsky-t Nemetorszaghoz kotik.

es lam, mintha ezt az "aranytalansagot"  szeretne korrigalni a Russian Museum ideiglenes tarlata. Az elso teremben a fiatal Kandinsky eszak-orosz falvakban tett utazasait idezo nepi targyak es iikonok lathatoak a kesobbi muncheni szobajanak fotojaval egyutt. A foton ugyanezek koszonnek vissza, az emigracioba is fontosnak velt gyokerek. Mint ahogy a szoba falat es most a kiallitas teret is diszito szarnyasangyal.

aztan Vasnyecov mesevilaga koszont minket, amibol -most lathato igazan -  Kandinsky uvegfestmenyeinek szepsege is gyokeredzik.

amott sarkanyolo szent gyorgy ikonja altal ihletett absztrakt gyoztes lovag kepe rejti a dardat, a lovast, a lo fejet.

es az improvizaciok( mintegy apro szonatak ) vezetik be a szimfoniat ( kompoziciot)

 

hianyolhatank Hagabol  a Mennyasszonyt, a masodik terem tundervilagaba, es remek alkalom lenne ismet a Kompoziciokat egymas melle allitani... bauhaus es kek lovas korszak kincsei is hianyoznak Szentpetervarrol... de ez, most, itt 2016 oktobereben az orosz Kandinsky-t mutatja. Jol.

Szólj hozzá!

Címkék: SPB MUSEUM KANDINSKY

Garage 2014

2016.12.03. 19:07 :: S.CH

http://garagemca.org/ru/event/586

 

 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása